Poll

500 px
350 px
250 px
px
! Anda menggunakan pelayar yang tidak disokong Versi pelayar anda tidak dioptimumkan untuk Toluna, kami mengesyorkan supaya anda memasang versi yang terkini Naik Taraf

Raja Hajariah Bt Raja Yahya menggunakan Toluna untuk mencipta kandungan yang hebat dan anda juga boleh, dengan mendaftar sekarang.


Raja Hajariah Bt Raja Yahya

29 bulan yang lalu

Apa kebaikan makan di luar atau di rumah?

Makan di luar ada baiknya sekali sekala agar tidak jemu ,jika selalu boleh jadi membazir ,Di rumah boleh dapat satu kepuasan....dan boleh berulang2 makan.Juga dapat kuantiti yg banyak.
Ditutup
Balas

MAMA LUQMAN

  29 bulan yang lalu
MAkan di luar mmg memudahkan sbb order jer dah siap.. tapi lebih puas mkn di rumah sebab kuantiti dan x yah penat2 nak bersiap keluar rumah.. anytime ready...
0 komen

Azida Ajizi

  29 bulan yang lalu
jika makan diluar seminggu 2 kali tu ok lah kerana lebih baik memasak dan makan dirumah. kos pun jimat dan bahan2 masak seperti garam atau perasa yang diletakkan berlebihan tidak bagus untuk kesihatan.
0 komen

tinie.alya

  29 bulan yang lalu
Bagi keluarga yg ramai,makan di rumah lebih menjimatkan tetapi sekali sekala untuk makan di luar tak ada salahnaya,cuma haruslah memilih kedai yang bersih
0 komen

reenshumae89

  29 bulan yang lalu
makan d luar lebih seronok sbb xpyh buang banyak tenaga utk masak.. makanan pun dijamin mengikuti selera kta sbb dihidangkan oleh org yg berniaga. lepas makan, just bayar n xperlu kemas2 n basuh pinggan. bleh lepak2 lg smbl makan2 d luar.suasana pun santai...
0 komen

noin haidhar

  29 bulan yang lalu
makan dirumah selain mengeratkan kasih sayang antara adik beradik semasa memasak kita jgk dapat mengurangkan kos p'belanjaan untuk seisi rumah..setuju makan diluar sekali sekala agar tidak jemu..kadang2 perut pn nak jgk taste makan lain..
0 komen

Noraini Abu

  29 bulan yang lalu
Sebagai seorang isteri dan ibu, pada pendapat saya adalah lebih berkat memasak dgn air tangan sendiri untuk suami dan anak2 sambil dapat mendoakan segala yang terbaik untuk mereka dan terjamin kebersihannya. Walaubagaimanapun, makan di luar bersama sekeluarga sekurang2nya 2 kali sebulan dapat mengeratkan hubungan
sesama ahli keluarga sambil menikmati kelainan masakan di luar rumah.
0 komen

Adam106

  29 bulan yang lalu
Makan di luar untuk menukar selera sesekali adalah elok.makan di rumah pula lebih jimat dan lebih meyakinkan kebersihannya kerana kita sendiri yang menyediakannya.
0 komen

miszjair

  29 bulan yang lalu
Saya memilih untuk menjawab tentang kebaikan makan di rumah berbanding makan di luar. Saya lebih suka makan di rumah sebab saya yakin akan kebersihan dalam proses penyediaan makanan tersebut. Di samping itu, saya akan dapat menyediakan hidangan makanan bersesuaian dengan selera dan bajet saya.
0 komen

mariani mohd azmi

  29 bulan yang lalu
Makan di luar semestinya kita ada banyak pilihan. Sedap ke tak, kena tengok kedai jugak lah. kalau makan di rumah kena ikut ibu kita. Tapi tak dinafikan masakan ibu lah yang paling sedap sekali. dan boleh jimat kalau makan di rumah. Macam saya ni sama rata, tengahari makan luar, malam makan di rumah. Adil dan saksama tak. Yang penting tengahari dan malam saya akan isi perut. Tak boleh kalau tak makan.. Nak dijadikan cerita, mana lebih menyihatkan antara makan di luar dan makan di rumah. Makan di luar dah confirm kita tau tahu banyak kurang rencah-rencah. kita tahu makan je. Di rumah pula, kalau kita atau ibu kita prihatin pada kesihatan, mesti ibu kita akan kawal sikit kan. Kelebihan dari segi kesihatan menang dekat makan di rumah. Makan ka luar tu bukan tak menyihatkan, tapi kita kena pandai lah pilih makanan tu. Semuanya terletak ditangan kita. Selagi kita boleh makan, makan je apa yang kita nak. Tapi harus diingatkan, kesihatan paling penting.
0 komen

miszjair

  29 bulan yang lalu
Kebaikan makan di rumah ... kita dapat menyediakan menu ikut selera dan bajet sendiri . Kebanyakan masa ianya adalah lebih murah.
0 komen

Kongsi melalui e-mel

Tambah kenalan


Batal
Hantar

OK
Batal
Apabila anda memuat naik gambar, laman kita kelihatan lebih menarik.
Muat naik
Barangkali kemudian …